Tuesday, June 21, 2016

Days off @Marlborough Sounds

Szabadnapjainkat kihasználva próbáltunk az elmúlt 3 hónapban minél többet felfedezni a környékből. Mindegyik kitérőnk gyönyörű és izgalmas volt, így megérnek 1-1 saját bejegyzést. Az első utunk egy rövid 1 napos road trip volt a Marlborough Sounds öbleiben. Igazából a térképen néztem ki egy utat, ami követi a partot, kacskaringós is, így gondoltam, biztos, hogy nagyon szép lehet róla a kilátás.

A Marlboroug Sounds a déli sziget északi belépője, egy hatalmas fjord tele öblökkel és kis szigetekkel. A leghíresebb része a Queens Charlotte Sound, ahol már a mamiékkal végig autóztunk. Nyilván több napos gyalogtúrával lehetne a leginkább kielvezni a Sound gyönyörűségét, de hat nem tudjuk letagadni önmagunkat, így kimaxoltuk az autóval bejárható határokat. Így néztem ki a második, Soundba tett látogatásunk útvonalát, ami ezúttal a Sounds dél-keleti részen kanyargott.
A Pictont és Blenheimet összekötő murvás út Cloudy Bay-ből indul, ahol a Wairau folyó is végződik. Egészen abszurd látvány, ahogy a szőlőterületek hirtelen fenyőkkel övezett tengerparttá válnak. A Soundsnak ez a kevésé látogatott útja (nem véletlenül, ugyanis nem túl ideális a murvás földúton szerpentinezni hegyről le es fel...) olyan pici öblökön vezet át, mint Whites Bay, ami egy gyönyörű sziklás boltívet rejt, amit csak az fedez fel, aki átmászik a sziklákon; vagy a zöld fűvel övezett Robin Hood Bay. A Sounds panorámáját egyszerűen soha nem lehet megunni, folyamatosan kosztümös, kalózos filmeket juttat eszembe…
Az út egészen Pictonig vezetett, ahova kikötnek az északi szigetről érkező kompok. Legutóbb csak átrobogtunk rajta, hogy minél hamarabb megtaláljuk a Queen Charlotte Drive-ot, de most pont ebedre kész hassal érkeztünk így kicsit felfedeztük magunknak az apró kikötő várost. Egy szokásos fish and chips társaságában élveztük kicsit az öböl látványát mielőtt visszatértünk volna Blenheimbe.

Az első két utazás során bejártuk, amit csak kocsival lehetett, de mint említettem a Sound-ból sosem elég, így egy másik nyugodt hétfőre különböző hajóutak után érdeklődtünk. Irodavezető kollégánknak köszönhetően nagyon jó áron találtunk egy 4óras délutáni hajókázást, aminek a végcélja egy madárrezervátum sziget. Le is csaptunk rá, így a Queens Birthday munkaszüneti ünnepnapon elmentünk hajókázni a Queens Charlott Sound-ba.

Az E-KO Tours alapvetően nem csak túra csoportokat visz a madárrezervátum kis szigetre, de sokat is tesz az ügyért és nagyon elhivatottak. Nagyon sok érdekes dolgot hallottunk és főleg láttunk. Nagyon ritka helyi madarakat, pici fóka kolóniát, akik egy sziklán éldegélnek; és egy lazac farmot is, ahol rengeteg sirály és jóllakott fókák tanyáztak. A már említett kolónia először a hálót átugorva garázdálkodott a lazacfarmon. Erre az emberek magasítottak a hálókon, de az okos fókákon nem lehetett kifogni, ők akár 40 méter mélyre is leúsznak, hogy a háló alját kirágva jussanak a fincsi halakhoz. Amik amúgy tényleg híresen finomak, mi is a Soundsból származó lazaccal dolgozunk az étteremben, amik a nagyon hideg vízben alig mozognak így egészen más állaga és íze van a húsuknak. Szóval érthető, hogy a fókák nem adják fel könnyen a harcot. De a lazac farm után következett a túra legelképesztőbb része, ráleltünk egy éppen vonuló delfincsoportra. Nagyon sokan voltak es nagyon közel jöttek a hajóhoz!!! Tényleg elképesztő volt és szerencsére jó sokáig velünk úsztak így volt idő rögzíteni és élvezni is az élményt. Nincsenek rá szavak, még a videó sem tudja igazán visszaadni…
Ettől az élménytől egészen felspirázva érkeztünk meg Motuara szigetre, ahol állítólag még kiwit és pingvineket is lehet látni. Nyilvánvalóan kiwit ezúttal sem láttunk, de a pici kék pingvinek, akiket Oamarunál sok pénzért néztünk, hogy hazatotyognak, most ott bújtak meg a kis fadoboz otthonukban… Egyet szemügyre vehettünk, tényleg nagyon cuki… Mellettük még láttunk jó pár ritka madár fajtát és felmásztunk egy gyönyörű kilátóba is. A Sounds továbbra sem okozott csalódást, és már nagyon várjuk, hogy legközelebb augusztus első hetében, a Wellingtonba tartó kompon élvezzük a látványt…

KÖTELEZŐ videó :-)

És akkor jöjjön mégtöbb kép:  (leginkább a delfinekről :-)

Cloudy Bay

ugyanaz, lentről

Whites Bay

az eldugott sziklák közelebbről

Robin Hood Bay

panoráma...

Pictont elhagyva

a jóllakott fóka (tényleg jóllakott, mert a tengelye körül fordulászott, és az segíti az emésztésüket)

Salmon Farm

és most jön a rengeteg delfines kép :-)