Wednesday, December 09, 2015

Coromandel-félsziget

Amióta tudjuk, hogy Aucklandben maradunk dolgozni, azon gondolkozunk, hogy milyen helyeket lehet megnézni 1 napos távval. Kézenfekvő választás volt első túrának az Aucklandtől 2 órányira lévő Coromandel-félsziget, amiről a könyv mellett Gáborék is csodákat meséltek. Körbe lehet autózni a tengerpart mentén a félszigetet; tudtuk, hogy valószínűleg a hegyen átvezető szerpentin is gyönyörű lesz, de ezek mellett elsődleges célunk volt a keleti parton található Cathedral Cove, egy kis fehér homokos öbölszakasz.

A félsziget nyugati partjához közel, délre van a már egy másik bejegyzésben említett Waihi Beach, így most délre nem nagyon mentünk, inkább egyből Hahei Beach felé vettük az irányt, ahonnan indul a gyalogút a Cathedral Cove-hoz. Már az ide vezető út is gyönyörű volt, de a szerpentinek ezúttal sem kényeztették a kocsit. Tairua partjánál álltunk meg először, ahol a városkába bekúszó öböl az év bizonyos szakaszában biztos csillogó vízzel van tele, de most bizonyos részei még csak a homokot mutatták, így egészen különleges látvány volt. Akik a kis csónakjaikkal itt parkolnak, azok biztosan tudják, hogy ilyenkor ne akarjanak kihajózni…

Innen már csak pár kilométernyire volt Hahei, ahol először a városka partját néztük meg, ami előre ígérte a közelben lévő, eldugott híresebb öblök szépségét. Nem is tétlenkedünk sokat, rögtön betértünk egy kis üzletbe, ahol snorkeling cuccokat lehet bérelni. Fiji után, mindketten nagyon szeretnénk újra snorkelezni, de egyelőre a nagy nyári meleg hiányában Gergő jobban eltökélt, mint én. Még nagyon hideg a víz, így a snorkel cuccok mellett wetsuit-ot is kellett volna bérelni, így kettőnknek olyan 100$-ra jött volna ki. Az én ellenállásomnak és Gergő lelkesedésének az lett a kompromisszuma, hogy ha így szezon elején odaadják fél áron, akkor elvisszük, de ha nem, akkor maradunk a parton. Nagy sajnálatomra J nem adták oda, így maradt csak a gyalogtúra és a part látványa. A kondink még eléggé gyengus így a kis földutak emelkedői okoztak 1-1 nagyobb sóhajt, de a végcélért abszolút megérte. A Cathedral Cove zárt öble, fehér homokja és a víz koptatta érdekes formájú sziklái tényleg gyönyörűek. Ugyanezen a túravonalon két, közelebbi öböl is található, de megbeszéltük, hogy azok maradjanak ismeretlenek, hogy legyen miért visszatérni ide snorkelezni majd a nyáron.

Mivel abszolút időben voltunk, ezért megbeszéltük, hogy haladunk tovább északnak, és a keleti parton megyünk haza. A nyugati parton mégtöbb fehér homokos part, majd az egyik legszebb rész jött, a félsziget átszelése. A hegyi szerpentinekről egészen messze el lehet látni, a végtelen víz, a sok kis apró sziget és a zöld szőnyeggel borított dombok látványa egészen elképesztő. Ha ez nem lenne elég az embernek, akkor a keleti parti út végig a víz mellett halad, néhol már-már aggasztóan közel. Elég későn értünk haza, de abszolút megérte ezt a hosszabb utat választani. Tökéletes volt az első kettesben töltött túránknak, és biztos, hogy mamiékkal még visszajövünk ide.

Mégtöbb kép:

Tairua piknikező kis parti szakaszának a dekorációja :-)

ez már Hahei Beach

...még ez is...

innen indul a túra a Cathedral Cove-hoz

itt láttuk, hogy még elég messze vagyunk azoktól a fehér szikláktól... :-)