Wednesday, September 30, 2015

Welcome to Florida!

A Fernandina Beach-en már kaptunk egy kis ízelítőt az óceán partból, de tudtuk, hogy az igazi élmény majd csak másnap jön. A napi táv: Jacksonville – Panama City, végig a Mexikói-öböl partján.
Jacksonville-től nyugatra van Tallahassee, amin átmentünk, ha már az autópálya arra vitt minket. Valószínűleg nagy egyeteme lehet, mert a belváros tele volt egyetemi épületekkel és különböző egyesületi házakkal, mint az amerikai filmekben. Nagy betűkkel kiírva a házra a neve, fiatalok jönnek ki-be, és az összesnek le volt festve a bejárata melletti fala valamilyen színes kreálmánnyal.

Ezek után a GPSnek ellentmondva délre vettük az irányt, hogy a legdélebbi, legkisebb úton haladjunk végig a parton. Az apró, kissé kihalt településeken végig haladva olyan érzésünk volt, mint Balaton felé, amikor már tűkön ülsz, hogy először meglásd a vizet. Gyönyörű, fehér homokos tengerpartok, aranyos kisvárosok, de egy kicsit valóságosabb érzéssel, mint az eddigi, klasszikusan üdülő turista városok. Ez a rész sokkal jobban tetszett nekünk, mint a híres Panama City Beach, ami gyakorlatilag ugyan olyan volt, mint bárhol a világon egy tengerparti nyaralóhely.
A parton körülbelül 100 mérföldet tettük meg, viszonylag lassan, így volt időnk kiélvezni a fel-felbukkanó látványt. Kihasználva a szép időt, délután megálltunk egy szimpatikus partszakaszon, hogy fürödjünk egyet. A homokban feküdve éreztem a késztetést, hogy még jó pár óráig ott maradjunk, és csak feküdjünk a napon, de oda kellett érnünk Panama Citybe, hogy legyen időnk szállást találni. Nem volt olyan könnyű, mint gondoltuk, mint kiderült a hétvégén koncert volt a városban, így a legtöbb szállás ki volt adva. Na meg parti város lévén, nem is voltak túl olcsók. De végül találtunk egy megfelelőt, ahol az előző estéhez képest kicsit szebb körülmények között aludhattunk. Már elég fáradtak voltunk, így a szomszédban kértünk elvitelre egy pizzát, ami a maga amerikai stíluséban nagyon jó volt, vettünk pár sört, és a motelszoba ágyán csaptunk egy kis pikniket.

Másnap Floridát elhagyva, Alabamán és Mississippin át elérkeztünk Luisiana-ba, New Orleans-ba. Az a nap elsődlegesen az utazásról szólt, de egy nagyon fontos kitérőnk volt: Mobilban megnézni a USS Alabama csatahajót. Gergő nagyon nagy vágya volt, így az eső sem gátolt minket. A hatalmas hajó abszolút közvetíti az erőt, amire hivatott volt. Körbesétálhattunk nem csak a fedélzeten, hanem az egész belső labirintusában, megnézve, hogy milyen funkciókat milyen körülmények között láttak el. Lenyűgöző volt nem csak a hatalmas mérete és annak aprólékos kidolgozása, hanem a nemzeti büszkeség, amit ez jelenthez a helyieknek. A hajó mellett repülőket és a USS Dump tengeralattjárót is láthattuk, amit úgyszintén be lehetett járni. Nagyon érdekes volt, de egyöntetűen megállapítottuk, hogy ez nem lenne nekünk való… (nem mintha én a csatahajót bevállalnám, de Gergő szerint ő igen)

Ez volt az utolsó állomás New Orleans előtt, így arról majd később…